ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΑΤΟΥ 1.3.2021
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς», Μαρούλας Κλιάφα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Αντιγόνη Γ. Βογιατζή ΜΑ Φιλόλογος
ΘΕΜΑΤΑ:
1. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν η Βερόνικα και η οικογένειά της λόγω της αλβανικής καταγωγής τους; (6 μονάδες)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
2. α. Το απόσπασμα χωρίζεται σε δύο Ενότητες, δηλαδή στις δύο επιστολές των δυο κοριτσιών. Να γράψετε έναν πλαγιότιτλο για την κάθε μία Ενότητα:
(3 μονάδες)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
β. Να γράψετε δίπλα σε κάθε απόσπασμα-φράση το σχήμα λόγου-τεχνική που αντιστοιχεί (διάλογος, μεταφορά, παρομοίωση, προσωποποίηση). Δύο από την παρένθεση περισσεύουν. (3 μονάδες)
«Τι θα γίνει μ’ αυτή την κατάσταση;», τον ρώτησε. «Ε, τι να κάνουμε; Υπάρχουν και ρατσιστές», του απάντησε εκείνος και τον διαβεβαίωσε πως με τον καιρό θα τους περάσει. ……………………………
Εμάς όμως η ζωή μας έχει γίνει κόλαση. ……………………………
Ένας κόμπος έχει σταθεί στο λαιμό μου και με πνίγει. ……………………….
3. ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ή το α) ή το β) (8 μονάδες)
α) Να χαρακτηρίσετε την Βερόνικα σε επίπεδο συναισθημάτων. Να γράψετε τρία συναισθήματα με αιτιολόγηση από το κείμενο αναδεικνύοντας την άσχημη πλευρά του ρατσισμού (100 λέξεις).
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ: Τα γεγονότα και οι σκέψεις των κοριτσιών αποδίδονται μέσω των επιστολών που ανταλλάσσουν. Δοκιμάστε να ξαναγράψετε το απόσπασμα σε μορφή διαλόγου μεταξύ των δύο κοριτσιών. (100 λέξεις)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου