Σελίδες

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ_ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΓΛΩΣΣΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ_ΘΕΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ_ΑΝΤΙΓΟΝΗ Γ.ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ




ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ                         1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΑΤΟΥ                1.3.2021

 

ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς», Μαρούλας Κλιάφα

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Αντιγόνη Γ. Βογιατζή ΜΑ Φιλόλογος










 

 

ΘΕΜΑΤΑ:


1.     Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν η Βερόνικα και η οικογένειά της λόγω της αλβανικής καταγωγής τους; (6 μονάδες)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2.     α. Το απόσπασμα χωρίζεται σε δύο Ενότητες, δηλαδή στις δύο επιστολές των δυο κοριτσιών. Να γράψετε έναν πλαγιότιτλο για την κάθε μία Ενότητα:

(3 μονάδες)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

β. Να γράψετε δίπλα σε κάθε απόσπασμα-φράση το σχήμα λόγου-τεχνική που αντιστοιχεί (διάλογος, μεταφορά, παρομοίωση, προσωποποίηση). Δύο από την παρένθεση περισσεύουν. (3 μονάδες)

 

«Τι θα γίνει μ’ αυτή την κατάσταση;», τον ρώτησε. «Ε, τι να κάνουμε; Υπάρχουν και ρατσιστές», του απάντησε εκείνος και τον διαβεβαίωσε πως με τον καιρό θα τους περάσει.         ……………………………

 

Εμάς όμως η ζωή μας έχει γίνει κόλαση.     ……………………………

 

Ένας κόμπος έχει σταθεί στο λαιμό μου και με πνίγει.          ……………………….

 

3.     ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ή το α) ή το β)  (8 μονάδες)

 

α) Να χαρακτηρίσετε την Βερόνικα σε επίπεδο συναισθημάτων. Να γράψετε τρία συναισθήματα με αιτιολόγηση από το κείμενο αναδεικνύοντας την άσχημη πλευρά του ρατσισμού (100 λέξεις).

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

β) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ: Τα γεγονότα και οι σκέψεις των κοριτσιών αποδίδονται μέσω των επιστολών που ανταλλάσσουν. Δοκιμάστε να ξαναγράψετε το απόσπασμα σε μορφή διαλόγου μεταξύ των δύο κοριτσιών. (100 λέξεις)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου